Alliansens valmanifest inger gott hopp !

Så kom då alliansens valmanifest och nu är alla korten lagda på bordet !

Det bästa i manifestet tycker jag är miljarderna till pensionärerna. Att ”vanliga” penionärer inte får så stor del i detta paket har jag inga problem med. Huvudsaken är ju att de s.k garantipensionärerna får ytterligare en höjning. De fick ju en höjning även ifjol så visst har alliansen nu gynnat pensionärer. Vi har sänkt deras skatter i tre omgångar nu och mer kan vara på väg om ekonomin blir gynnsam. Socialdemokraterna har under sina tolv år i regeringsställning inte sänkt skatten för pensionärerna med en enda krona !

Det är viktigt att ha detta faktum i bakhuvudet.

Här i Arvika har vi ett antal valfrihetspunkter som vi vill genomföra och som blir verklighet om vi kommer till makten. Kommunalrådet Claes Pettersson och jag hade en radiodebatt häromdagen och vi var inte överens om kostnaderna för en vårdnadsbidragsreform. Han hänvisar till 4-5 miljoner medan jag mer tror på ett nollsummespel. Vi står alltså en bit ifrån varandra med andra ord…

Nu har i alla valrörelsen börjat på allvar och jag har som mål att varje vardag skriva några rader om den.

På återseende !

Ett svar to “Alliansens valmanifest inger gott hopp !”

  1. Maja Says:

    Vad menar du med vanliga pensionärer? Jag har en vanlig pension på omkr 6100 kr i mån. plus omkr 2200kr från KPA som jag valde att ta ut på 5 år.När de 5 åren har gått har jag bara lite drygt 6000kr i mån att leva på. Är det något att skryta med tycker Du? Skulle Du kunna tänka Dig att klara Dig på det? Är det att gynna pensionärer tycker Du?

Kommentera

