Ägg på Alliansens valstuga !

Inte nog med att valaffischer vräks omkull eller klottras på, nu har även vår valstuga blivit ett attackmål !

Natten till måndag utsattes Arvika-alliansens valstuga för äggkastning plus nerrivna valaffischer. Det är jättetråkigt och frågan är hur långt detta skall eskalera ?

Margareta Jarlstedt, vår valledare, var först på platsen på måndag morgon och fick börja med att hämta vatten och hink och tvätta av entrésidan till valstugan där ägg hade kastats under natten på såväl vägg, dörr och fönster.

En polisanmälan kommer att göras och förhoppningsvis kan det stävja det tilltagande buset kring valaffischer och valstugor.

Nu vet jag inte om det är fler valstugor som har hemsökts och jag vet inte om ”den andra sidan” råkat ut för liknande saker.

Jag utgår ifrån att det är ungdomligt oförstånd som lett till dessa handlingar då vi politiker, oavsett partifärg, har respekt för varandras åsikter även om de ibland går isär. Lars-Ove Jansson (S) ringde mig under lördagen och meddelade att våra skyltar vid gatedammen hade välts omkull och själv kommer jag att meddela L-O om jag ser samma sak med s-skyltar.

Vi måste gå enade ihop mot dessa huliganer !

Kommentera

